Viktoperation, dåligt samvete och massa gnäll

Ikväll är jag irriterad som sagt....på det mesta. Jag är irriterad för att det ser ut som kriget här hemma och jag hinner/orkar inte ta tag i det nu. Klockan är halv 9 och det är först nu jag satt mig ner sen kl halv 7 imorse i stort sett. Jag har nattat barn efter att ha vart irriterade på dom. Det får mig att må dåligt....varför ska de få ut för när jag blir stressad? Nej detta är nackdelen med jobb/plugg....jag vet ff att jag tagit mig vatten över huvudet som började plugga så här tidigt som redan 6 månader efter jag fick barn....men jag vill inte hoppa av heller...
Jag är inte irriterad på barnen hela tiden såklart..men nu ikväll vart jag stressad för att Nikki skrev o gnällde o jag såg diskhögen (som jag för övrigt sket i sen). Försökte lägga Nikki vid 7 som vanligt..hon la sig..och vaknade för att Molly o TinTin höll på i köket...då vart jag irriterad på det. Nu visade det sig sen att Nikki bajsade..så det kanske var därför hon vaknade egentligen. Då fick jag ännu mer dåligt samvete för att jag skyllt på dom! Nej fy fan jag är kass så äre bara.

Att jag bara äter och äter och blir fetare och fetare gör det hela inte lättare...jag mår så dåligt över min vikt nu så det är hemskt...jag hoppas verkligen jag får hjälp för annars vet jag inte vad jag gör=( men ingen remiss än. (och till er som stör er på att jag "ger upp" och vill ha en operation ber jag bara hålla käften! Jag gör det här för MIN skull och min familjs skull, inte för någon annan. Jag ger inte upp i första taget heller utan ha kämpat med min vikt upp och ner sen i 6e klass. Det räcker nu, jag måste inse att jag inte klarar det själv! Jag klarar säkert gå ner men jag går ju upp varje gång. Nu får det va nog!!!

Nej jag ska nog hålla mig ifrån Facebook resten av kvällen iaf för där stör jag mig ännu mer på fölk än vanligtvis...gud vilka muppar det finns!! (och nej ni behöver inte ta åt er, ingen som vet vad jag menar ändå! )

så slutstörd...hejjrå!

Kommentarer
Postat av: LisaH

känner igen det där...men du skriver ganska "skönt" om det så jag ler lite här iaf:) kram

2011-11-10 @ 20:47:35
Postat av: thile

Enig med Lisah, du skriver faktisk så bra :)

Jeg forstår deg vennen, håper natten blir bra, og du sover godt.



Klem <3

2011-11-10 @ 21:39:46
Postat av: thile

Enig med Lisah, du skriver faktisk så bra :)

Jeg forstår deg vennen, håper natten blir bra, og du sover godt.



Klem <3

2011-11-10 @ 21:58:00
Postat av: Petra

Håller m lisa. :-)

Det är m barnen. Jisses! En blivande tre åring med vilja av bly!!!!!

Men fan vad jag älskar dom!!!

Lycka till!

2011-11-10 @ 21:59:27
Postat av: thinki.se

Får jag komma med ett enkelt tips? Vill du ha något som skingrar ljudet för Nikki så hon inte vaknar så lätt. Har alltid kört det med mina små. En bordsfläkt. Den har ett jämnt sus och det hindrar liksom annat ljud för att nå fram till barnet. Värt att testa. Ni som är så många och bor ganska trångt.



Kraam.

2011-11-10 @ 22:01:37
URL: http://www.thinki.se/wp
Postat av: Helén

Åhhh FB har jag nästan bannat nu för att jag orkar inte läsa allt jävla svammel o hur ALLA är så bra vänner med så vänder de en ryggen när det passar dem! spottar o fräser



DU SKRIVER UNDERBART när du är redigt pissoff men på ett skitbra sätt så man ser det "komiska" i allt o JAG känner igen mig i precis allt oxå - så det får mig att le ännu mer!



Har du hört att du skriver bildligt? Speciellt när du är en "ragata! - man lixom SER allt framför sig när du skriver!



VERRY WELL DONE!!!! 10 points!



PUSS

2011-11-10 @ 22:49:53
URL: http://heponimake.blogg.se/
Postat av: Helén

O hörru - när du gjort operationen samlar du allt fett o kastar i ansiktet på asen som inte kan glädjas MED dig i det här som du vill/önskar att få göra!



Beundrar ditt mod - jag skulle aldrig våga!



PÖSSPÖSSPÖSS

2011-11-10 @ 22:50:47
URL: http://heponimake.blogg.se/
Postat av: susanne

Du skriver jättebra de har jag alltid sagt, klart man ska ta en operation när man har kämpat så länge med vikten som du har gjort. De är ingen genväg. du gör de för må bra. Du är modig du. kramen

2011-11-11 @ 06:35:28
URL: http://mittvitahemi.blogg.se/
Postat av: Nnika

Ibland behöver man få gnälla ur sig lite med.. :-) Det är inte alltid lätt att få allt att gå ihop, men jag hoppas det blir bättre och löser sig med allt.. :-)

Många kramar

2011-11-11 @ 07:44:00
URL: http://www.nnika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback