Vit Jul

Det pågår heta diskussioner huruvida man ska ha en "vit jul" eller inte! För oss här på annevigatan 23 är det en självklarhet att ha en vit jul utan nån som helst alkohol. Ja nu menar jag julafton då endast för juldagen är jag full som en kratta. Närrå men jag festar på juldagen och kommer göra i år också. Hade ett uppehåll förra året när jag var gravid så nu jävlar ska jag ta igen det i år. Suuuuuuuuuupa!! *host host* Skojar såklart fattar ni väl och gjorde ni inte det så bör ni nog ta er en funderade. Jag ska INTE supa, däremot ska jag festa som jag skrev. MEN julafton då...då dricker inte vi så mycket som en droppe alkohol. Det har inte funnits i mitt hem en endaste gång så länge jag kan minnas och så vill jag även att mina barn ska ha det. Vi dricker aldrig när barnen är hemma övrig tid på året heller så. Jag är stolt nykter när mina barn är med mig året om!

Sen kan jag väl tycka det är ok om nån vill ta en julöl till maten men för mig är det obegripligt hur fan kan man dricka sig full när barnen är med? Är man så törstig att man måste ha alkohol i sig innan man fått barnvakt? "ja men en av oss är ju nykter" Kvittar väl för helvete..dricker man sig full, så blir man också personlighetsförändrad och detta märker barnen, allt annat är bullshit!

FÅr ont i magen när jag tänker på alla barn som lider åren om och kanske framförallt på storhelger som Jul, midsommar, påsk, nyår osv. Alltså allt kanske är frid och fröjd så länge barnen är vakna..men så går de och lägger sig och då åker flaskorna fram...fy fan för att vara det barnet som vaknar då och ser sina föräldrar dyngraka. Eller de föräldrar som super sig fulla hela dagarna och barnen ser allt..alltså nä usch jag orkar inte skriva om det en gång!

Många säger att barnen får en sundare inställning till alkohol om man dricker den när barnen är med. SKITSNACK är vad det är, nån jävla ursäkt för att få suga i sig o bli full. Tror knappast mina barn lider av att inte se oss dricka här hemma. De vet om att vi går ut på fest ibland och då har vi barnvakt. Att det är något man gör som vuxen. De vet att man kan ta en cider, öl hemma OM MAN VILL. Det finns det andra som gör som de är hos ibland och det är helt okej tycker dom. Så vi skulle väl kunna göra det också MEN vi vill inte. Sanny kan ta en folköl nångång jävla sällan men det är det enda. jag tog EN HALV cider i somras när vi grillade...sen hällde jag ut den. Är ju fan inte ens gott. Nä jag dricker för att bli full de gånger jag dricker, annars håller jag mig till pepsi max....eller det får väl bli julmust nu då:p

Juldagen Då tar vi cider och kir och en jävla massa cigg=)

SKÅL!

Kommentarer
Postat av: Marie

Ha nu en toppendag fina du, ska läsa ditt inlägg senare, men sitter i bilen nu



kramar

2011-12-22 @ 10:18:39
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Elin *paraflaxen*

Nej det är klart att supa sig full inte är att visa ett sunt förhållningssätt till alkoholen.

Vi dricker väl i stort sett aldrig, det finns bättre saker att lägga de pengarna på. :-)

2011-12-22 @ 18:14:54
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilket bra inlägg!

Och jag kan ju säga såhär, att man inte får en sundare inställning till alkohol när man ser föräldrar hinka i sig. Man mår snarare dåligt, eller iaf jag!

2011-12-22 @ 20:22:53
URL: http://shabbychicme.blogg.se/
Postat av: Helén

Underbart inlägg!

Men som du vet så dricker jag om barnen är hemma, men det handlar om ett - MAX 1½ glas vin till matlagning o till maten (samma glas - smuttar). Jag dricker mitt killawarra (rött vin) för det är så jävla gott!!!!

Onykter HATAR jag att bli, hatar att känna att jag inte har kontrollen över mig själv!



Men - även om jag dricker hemma så blir jag inte påverkad. Danne tycker om öl, att han tar en 2.8 på helgen gör mig inget - MEN han dricker ALDRIG ut flaska eller burk utan häller upp det i ett vanligt stort IKEA glas. Vill inte att barnen ska se burk/flaskan... De är nog inte ens medvetna om att det är en folkis i?

Men JULAFTON - Inte en droppe får förekomma!!!!!!!!!!!!! Aldrig!!!!!!!!!!!!!! Julöl är väl ok - men som du skriver - FEST? SUPA? Nej för fan! Stackars barn!



Kram o GRATTIS PÅ DIN FÖDELSEDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-12-23 @ 09:40:38
URL: http://www.mondoblog.se/lattemorsan
Postat av: Helén

P.s Jag dricker det där glaset kanske.......1 gång/3 mån? Lider ju av migrän så jag varken vågar/vill riskera, så det är mkt mkt sällan jag nyttjar alkohol!

Sen har vi ju ingen som kan vara barnvakt - TYVÄRR! :( Så - att fixa ngn okänd människa för att vara barnvakt för att ta ett glas rött - nä, då dricker jag det med måtta hemma o njuter av att få dricka det underbara vinet o ha alla jag älskar omkring mig! :) D.s <3<3<3<3<3

2011-12-23 @ 09:43:22
URL: http://www.mondoblog.se/lattemorsan
Postat av: thinki.se

Jag drack solo. Mums.

2011-12-25 @ 14:13:10
URL: http://www.thinki.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback