Sveriges flyktingpolitik...

..är under all jävla kritik! Hur fan kan man som invandrare och flykting behöva vänta flera års tid för att få ett besked om man får stanna eller inte? Barn som vuxit upp här, som är födda här ska nu skickas hem till ett land som de inte ens kommer ihåg eller ens har varit i. Jag blir så förbannad så jag kokar!
Jag tycker inte alla ska få stanna MEN det borde då fan va en tidsfrist på MAX 6 månader och inte 6 år..det är fan helt sjukt dåligt!

I min äldsta dotters klass har det genom åren blivit flertal barn utvisade..det är lika jobbigt varje gång såklart. Nu är det en tjej till som fått utvisningsbesked. Tjejen har bott här om jag inte minns fel i 5-6 år..hennes lillasyster är född här. De kommer inte ihåg sitt språk utan talar, skriver och läser på svenska. Nu ska de åka "hem" till sitt land för att nån jävla nisse tycker inte de har rätt att stanna. Åååååååh jag bli så arg!
Träffade tjejen igår i skolan...hon har inte vart där på ett tag för att hon mår så dåligt över detta. Jag gick raka vägen fram till henne och gav henne en stor kram. Frågar henne hur det är och hon svarar med en ledsen min "det är inge bra"....det brast..jag började gråta, gick inte att hejda mig. Hade fler elever runt mig men mina känslor tog över och jag kunde inte hejda mig. Kramades länge med henne utan att säga något..visste inte vad jag skulle säga mer än att jag var så himla ledsen. Ninni och de andra såg ju att jag grät och det är klart det är aldrig lätt när en vuxen brister i gråt sådär...men det gick verkligen inte att hejda mig. Jag lyckades dock kontrollera mig lite och torkade tårarna efter ett tag och försökte gå vidare in till mitt. Har min VFU på samma skola så det var svårt att gå in och bara lämna det andra som jag nyss varit med om.....
Tidningen var där igår och gjorde ett reportage om klassen och tjejen som fått utvisningsbesked. De ville visa att de protesterar mot såna här idiotiska saker. Bra gjort av klassen som visar sitt stöd tycker jag. Jag hoppas verkligen att det blir ändrat så att hon får vara kvar...kvar i tryggheten!

Skicka hem dom som inte sköter sig istället...kriminella osv...en tidsfrist på max 6 månader om man flyr hit, sänk taket på MAXantalet så att man slipper skicka hem så många!

usch jag blir så ledsen!

Älskade barnen som drabbas <3

Kommentarer
Postat av: Sandra

Systemet är så jävla sjukt - vi skickar hem försvarslösa barn men kriminella vuxna som gör allt för att förstöra för andra, dom ska få stanna.



Jag finner inga ord.

2011-11-12 @ 11:37:53
URL: http://shabbychicme.blogg.se/
Postat av: Katta

Politikerna har tydligen väldigt lite insyn i det so verkligen händer och vad man gör med dessa människor. Man kan bara tänka själv hur det skulle vara att leva i ovisshet år efter år!

Tycker det är hemskt, förnedrande och brist på empati!!!!

2011-11-12 @ 11:53:16
URL: http://katarinarabe.wordpress.com/
Postat av: susanne

visst är de hemskt när de gör och de borde finnas en tidsgräns på hur länge de får vänta på att få stanna eller inte måste vara ur jobbigt att behöva leva i ovisst het i flera år.

du får ha en bra dag kramen

2011-11-12 @ 11:56:21
URL: http://mittvitahemi.blogg.se/
Postat av: Tess

Älskade älskade barn! Urs. tårarna rann när jag läste detta och detta borde hamna som en av de delar jag vill visa med min "gala" då den kommer att handla om utsatta barn i Sverige och dessa barn som har bott så lång tid och är födda i Sverige HÖR till Sverige. Japp maxtid 6 månader och absolut skicka hem dom som inte sköter sig OCH ta inte in fler än vad vi kan "behålla" så slipper vi leka med människors hopp och tro om ett tryggt liv i Sverige. Fan att spela rysk roulette med folks känslor!!

2011-11-12 @ 12:14:34
URL: http://www.tensfoto.se
Postat av: thinki.se

Det är ruggigt tragiskt :'0(

2011-11-12 @ 14:59:13
URL: http://www.thinki.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback