Soffa

Många som undrar hur jag gjort med soffan när vi målade om den!

Så här såg soffan ut före målning/renovering
(obs dålig bild)



Det vi gjorde var att vi bara grundmålade med vitt först. Sen lät det såklart torka, strök på ett lager med vit matt färg och lät det torka. Orden "Hem ljuva Hem" är ett väggord som man gnuggar på. Typ som en sån där gnuggis ni vet man hade när man var liten...voíla så satt det så fint=) samma sorts ord som jag har på mitt hörnskåp. Man kan ta bort det om man vill byta och det lämnar inga märken efter sig. Perfekt tycker jag=)


Tyget på soffan är sånt där luddigt grått ett. Det har jag bara trätt på och så är det kardborre på insidan locket. Man kan om man vill fästa det mer med häftapparat men jag har inte gjort det. Lättare att byta nu om det behövs tvättas=))

Resultatet som sagt är jag SUPERNÖJD med och det blev väldigt fint i vårt kök nu!


Kommentarer
Postat av: susanne

vad fint det blev och vad smart med kardborrband.

2011-11-29 @ 08:34:59
URL: http://mittvitahemi.blogg.se/
Postat av: Helén

Så jäkla fint o så duktigt av dig! Jag har inte tålamodet o måla så som du gör! Höll på att få spunk bara av att måla en adventsljusstake i vitt! Ha ha

2011-11-29 @ 08:52:06
URL: http://www.mondoblog.se/lattemorsan/
Postat av: thile

Det er så perfekt, duktige du :)



Klem

2011-11-29 @ 22:12:36
Postat av: Vendela

Hejsan,

vad mysigt- och jättefint resultat! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på [email protected] så berättar jag mer!

/Vendela

2011-11-30 @ 10:02:54
Postat av: Petra

Blev väldans bra! Vart har du fått tag på tyget?

Petra

2011-11-30 @ 10:03:06
URL: http://pepa77.wordpress.com
Postat av: Lisa

oj va fint!

2011-11-30 @ 10:27:15
Postat av: Linda

Åå vad fin den blev!!

2011-11-30 @ 18:00:03
Postat av: Anonym

Fantastiskt!!!

2011-12-02 @ 20:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback