Redovisning som gick åt helvete!

Åkte till skolan idag, full av självförtroende...nej där ljög jag så stor som jag är! Jag åkte dock till skolan...men att redovisa och leka en lek med 30 vuxna, inte min grej ALLS! Sätt in 30 ungar så blir det andra bullar av det.
Jag genomförde dock leken jag valt och ja det gick väl sådär. För det första var vi för många och att hålla på att dela av salen osv när vi bara har 10 min på oss var inte tal på, så jag fick köra helklass. Summan av detta blir ju att många får inte röra bollen en gång och det blir trångt. Jag är ingen person som vill ta plats och ha fokus på mig, vilket leder till att jag inte blir så tydlig och hänger med så mycket och det är jag väl medveten om. Dock funkar detta bra när jag har med barn att göra. Varför är man sån?
Nåväl jag fick en varm applåd och beröm för att jag faktiskt klarade av att genomföra leken trots min ångest inför detta...Imorron är det muntlig redovisning. Men jag har bestämt mig för att inte skriva ner nåt tror jag utan prata från hjärtat..och då kommer det handla om "mig som ledare då och nu. Vad som händer när man tappar sitt självförtroende och sin självkänsla. Hur man förändras som ledare" osv..lite sånt. Jag kommer prata om egna erfarenheter tänkte jag. Får se om jag fixar det i helklass eller om jag kör liten grupp. Får bestämma själv och det är skönt! Risken är dock att gråtiga Mitha kommer fram...det är så ett så känsligt ämne för mig och många händelser som ligger till grund för mitt dåliga självförtroende. Men jag tror ändå att får jag berätta detta och dela med mig till mina kurskamrater så har jag kommit ett steg till att bli en bättre ledare=)

Efter jag redovisat min lek förut idag fick jag så jävla ont i magen så jag fick skynda mig och åka hem. Orkade inte ens säga till läraren utan fick hälsa via en kurskamrat...helvete va ont jag fick. Har väl ett skov på gång snart för nu har jag haft smärtor till och från länge....

Jaja inget att göra åt! Det blir nog bra och går ju över så småningom=)

Vad gör ni andra idag?


Kommentarer
Postat av: susanne

modig du var som redovisade idag. jag blir också så nervös inför en sån grej fasar för när de blir min tur göra sånt.. jobbigt med din magen

2011-11-03 @ 17:40:07
URL: http://mittvitahemi.blogg.se/
Postat av: Helen.HUSnrNIO - Vinn en personlig almanacka

Skönt att det gick bra!

Hoppas morgondagen gör detsamma.



Ha en trevlig torsdagkväll.

Helen.HUSnrNIO

2011-11-03 @ 20:26:35
URL: http://husnrnio.se
Postat av: Fröken M

modigt gjort att redovisa, jag tycker det är super jubbigt att leka/prata/reovisa inför folk över lag och avundas alla som fixar det !

Här blir vi nog hemma i morgon oxå, det är mot mina principer att skicka iväg viggo när snoret rinner även om febern lyser med sin frånvaro... Kram

2011-11-03 @ 20:46:00
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Helén

DUKTIG DU ÄR GUMMAN! Stolt över dig! Hejja hejja.... <3



Jag hatar oxå sånt! Innan en redovisning i svenskan i vuxen ålder inför helklass = 50 pers så spydde jag. Minns inte ett skit av vad jga sa eller gjorde men fick så mkt beröm för mitt upplägg.... Jaha - VAD hade jag gjort då?



Fattar inte alls vad det är för fel? Varöfr inte vara stolt över det jobb man gör? Tycker inte folk om det so fine - dra då.... Allt kan inte passa alla! Lätt o säga men sjukt svårt att förstå!



PUSS o trevlig heög hjärtat!

2011-11-04 @ 10:12:17
URL: http://heponimake.blogg.se/
Postat av: Linda aka Javamorsan

Du har gjort det i alla fall :)



Hoppas magen mår bättre snart Kram

2011-11-04 @ 14:08:58
URL: http://baralinda.se/wordpress
Postat av: thinki.se

Gott kämpat av dig trots allt. Kraam.

2011-11-04 @ 17:48:17
URL: http://www.thinki.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback