Mitt innersta...

Tänkte nu öppna upp mig lite mer än vad jag egentligen tänkt göra här. Men jag känner jag måste få skriva av mig lite och få gnälla ur mig (så sanny slipper höra på allt gnäll hela tiden).

Jag är så trött så det finns inga gränser. Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen, att börja plugga nu är något jag ångrar...ja på sätt och vis iallafall. Det har blivit mer påtagligt nu när vi haft VFU eftersom vi fått gått skift. Vi ses inte, jag får ta alla kvällar och jag hinner verkligen ingenting. Jag har massa saker att göra, beställningar på hjärtan och askar. (och det är sånt jag VILL göra och jag KOMMER göra det) det ska ordnas hemsidor, jultidningar ska delas ut, newbody kläder ska hämtas och delas ut och betalas, det ska tvättas, städas, målas, genrepas, dansshowas, dansshowas ännu mer, loppas, luciafiras, pluggas...varenda helg, varenda dag fram tills jul är fullbokad...jag har ingen lucka nånstans och jag vet i fan hur jag ska orka...Molly fyller 5 år snart också om 2 veckor ca och ska ha kalas, det ska handlas presenter..jag glömmer betala in räkningar...jag glömmer möten, jag glömmer ringa, jag glömmer allt...ALLT! Jag får hjärtklappning, jag mår illa, jag är irriterad, jag är slut i hela kroppen, jag vill bara gråta...jag är TRÖTT!

Och jag lovar jag gnäller inte för inget..det är verkligen FÖR mycket just nu och jag måste ta mig ur detta.....

HUR?!?!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja jag förstår att det är för mycket för dig nu! Du kommer att klara dig igenom detta men det kommer vara slitsamt. Ta en sak i taget och skriv listor på vad som måste göras och beta av det i den takt du kan. Vissa träningar och liknande för barnen kanske inte funkar alls nu när du är själv om ingen kan hjälpa dig att köra barnen vill säga.



Stor kram och pepp!

2011-11-27 @ 18:29:46
URL: http://mariia.blogg.se/
Postat av: Nnika

Åh, så härligt det är i headern! :-)



Jobbigt när man glömmer en massa saker. Det gör jag även om jag inte har så jättetjockt att göra hela tiden.. Trots uppsatsen.. :-p Listor som Maria tipsade om kanske kan vara något? Påminnelse i mobilen om viktiga saker som ska göras? Inget vidare när det är så där körigt. :-( Kanske hinner Sanny hämta saker som ska hämtas ut från ställena, eller får han det? Kanske är sånt som bara du själv får hämta ut, tänkte jag.. :-p

Hoppas att du snart får det lite lugnare igen! Hur många veckor VFU har du kvar?

Massa kramar! ♥

2011-11-27 @ 19:03:58
URL: http://www.nnika.se
Postat av: Linda

Förstår att du är trött. Blir trött bara av att läsa allt du har att göra... ;) Håller med föregående skrivare, välja bort lite är nog en bra idé. Hoppas allt löser sig till det bästa (innan du rasar ihop).



Kram

2011-11-27 @ 19:08:08
URL: http://vardagsglimtarna.blogspot.com/
Postat av: BajsMalin

Usch, aldrig kul när man är sådär äckligt trött! Hoppas verkligen att det kommer bättre tider för dig alldeles snart!!



sv: Tack så jättemycket!! :D Ja, det går verkligen jättefort! Känns som att det var igår jag låg på förlossningen men det var ju 5 veckor sedan igår. Galet!

2011-11-27 @ 20:32:39
URL: http://bajsmalins.blogg.se/
Postat av: Annika Sundell

Inget kul när man känner så där ibland måste man tänka på sig själv och säga nej



Kram

2011-11-27 @ 20:35:20
Postat av: Camilla

Kära du !

Säkert inget som är Lätt , men jag tror du måste sänka kraven på sig själv !

I perioder i livet så måste man sätta sig ner och andas , tänka och värdera olika saker ..

Jag har under vårt tuffa år fått göra precis det :-(

För att orka då har jag fått inse att jag inte klarar att hålla samma tempo och göra allt jag egentligen borde ..

Hemmet har jag lagt delvis åt sidan , när det ska städas så får barns hjälps mig . Idag tex så har Tilde skurat :-)

Det är inte lätt, MEN när man har bestämt vad som är kvar på måstelidtan så känns det jävligt lättande !

Och kan jag hjälpa dig med något så hojta !!

Kram

2011-11-27 @ 21:18:33
Postat av: Gitsie

DRA I NÖDBROMSEN NU!!!!! Jag talar av erfarenhet, detta är OHÅLLBART Mitha! Du MÅSTE börja prioritera och då också prioritera dig själv. Det här funkar inte helt enkelt.



Jag har varit där nu är nu, jag vet hur det är när det känns som att man drunknar i måsten. Det funkar inte, hur gärna man än vill kan kan inte hinna allt.



Sätt dig med Sanny och gör en lista och prioritera, men något MÅSTE bort.



Många kramar

2011-11-27 @ 21:49:27
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Petra

Håller med alla andra talare här!

Hoppas ni får ekorrhjulet att stanna upp. Jag har inte hunnit mallt heller. Trots jag varit hemma m sjuka barn. Har prioriterat mys m dom istället.

Kram kram!

2011-11-27 @ 22:35:41
Postat av: Petra

Varför heter det ekorrhjul???? Borde det inte va hamsterhjul?????

2011-11-27 @ 22:36:50
Postat av: Helén

Åh gumman... Håller med alla andra skrivbenter men jag vet oxå att det är svårare att göra än att säga det.

Känner så väl igen mig i dig - jag har oxå varit i den situationen o den ggn tänkte jag "Det är bara för ett tag, blir bättre snart" o på ngt sätt klarade jag av det MEN... Jag tillät mig att ha en EGEN dag innan allt klarade upp sig. Det tror jag faktiskt var min räddning.

Jag sjukskrev mig från jobbet - jag var inte SJUK på det sättet men jag var sjuk i själen o hjärnan. Men nu tror jag att din arbetsplats är det som ger dig MEST lugn o ro på ngn sätt - det är allt annat runtomkring men - sjukskriv dig EN dag (sorry - ska inte uppmuntra men väcka en tanke), sen får Sanny göra samma sak - o ta allt hemma. Du ska inte ens vara hemma, du ska inte fara omkring heller som tar energi av dig utan du ska göra nått för dig själv - BARA DET DU VILL GÖRA!

Har du ngn plats där du är helt ensam? Ta med dig dina saker som du måste ha till att göra tex hjärtan - det brinner du ju för - det vill du ju hålla på med - inte för att du måste. Sen sitter du helt ensam o pular med det utan att bli avbruten, utan att ha några störande ljud omkring dig - det ärbara MITHA o HENNES EGNA TID som finns.....



Bara en tanke hjärtat! <3

Kram

2011-11-27 @ 23:25:22
URL: http://www.mondoblog.se/lattemorsan/
Postat av: thinki.se

Skift är slitigt och framförallt när man har småbarn. Det passar liksom lite bättre när man själv är ny på arbetsmarknaden (Ung alltså)...Eller om man har större barn som inte kräver lika mycket av en.



Kraam.

2011-12-02 @ 20:24:30
URL: http://www.thinki.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback