Hemtenta vs salstenta

Sitter och är sååååå jävla förbannat irriterad på en sak! I vår BUS-kurs (barn och unga i samhället) så hade vi en tenta, en salstenta i slutet av kursen. Inget konstigt i det alls MEN när sen distanseleverna läste den kursen nu denna terminen så fick de EXAKT samma tenta dock en hemtenta. Inge konstigt kanske MEN jag anser detta vara helt jävla sjukt orättvist. De fick samma frågor, lika mycket tid MEN med böcker tillgängliga och friheten att sitta hemma i sitt eget kök vid sin dator och göra tentan. Jag tycker faktiskt detta är så jävla sjukt dåligt upplägg. Hur fan kan det skilja så när vi faktiskt läser samma jävla utbildning?

Jag hamnade på en status inne på fejjan häromdagen ang just denna tentan. En tjej som hade gjort den och vi kom in på att det var en hemtenta. Jag skrev helt oskyldigt nåt i stil med "gött att ha böcker till hjälp för det blir lättare då" och får mothugg av 2 tjejer som inte fattar vad jag menar. De börjar hacka på mig och dumförklara mig som fan! Utan att ta reda på vad jag egentligen menar!! Jag blir vansinnig på sånt...
Den värsta kommentaren som jag fick var "*omg*...och dig ska man släppa loss bland barn" Den gjorde mig uppriktigt ledsen. jag skrev och ifrågasatte men fick såklart inget svar! Men att kränka mig med en sån kommentar gjorde ont..Jag vet att jag är bra med barn och att jag passar att arbeta med barn så jag tog inte åt mig på DET viset..men orden just kändes hemska..som att jag var farlig på nåt vis...?


Jag reagerar ganska kraftigt när jag blir missförstådd och dumförklarad och det visade jag, tänker då fan inte hålla käften när de tror jag anklagar tjejen som gjort hemtentan eller när jag menar alla tentor överlag. Jag menade DENNA tentan och jag skyllde då ABSOLUT INTE på tjejen som gjort den utan självklart kursen och universitetets jävla fuckade upplägg!

FUCK U bitches!!!

Uppdaterat: Har nu "pratat" med en av dem och vi har löst det! Allt har vart missförstånd från första början...känns skönt och oerhört moget av henne att ta kontakt med mig och förklara! Tack=)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sjukt orättvist ju! Bara att sitta hemma i sin egen miljö blir ju lättare än att sitta i en stel sal och stressa upp sig.



Jag håller med dig! Och du, bry dig inte om vad den där jäkla Liza skriver - det verka som att det är hon som inte ska vistas bland barn :P

2011-11-12 @ 19:58:44
URL: http://shabbychicme.blogg.se/
Postat av: susanne

visst är de orättvist , men hoppas du inte bryr dig om vad Liza säger du är ju jättebra på jobba med barn. visst är det skönt att sitta hemma och göra en hemtenta.. än i salstenta. De är början till kränkning nästan där hon sa,



men hoppas du mår bra ändå får en bra helg. kramen

2011-11-12 @ 20:01:07
URL: http://mittvitahemi.blogg.se/
Postat av: Hanna

Skönt att ni löste det tillslut! :)

2011-11-13 @ 11:01:21
URL: http://minbarbieheterolle.blogspot.com/
Postat av: thile

Skjønt, vennen .

2011-11-13 @ 11:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback