"Fat kid"

Ja igår blev det lite hetsigt på facebook när en av mina "vänner" la ut en video. Hon skrev som överskrift något fruktansvärt ang killen i randigt som ni ser en bit in i videon. Hon kallade pojken FET och en massa otrevliga saker. Jag påpekade detta för jag tycker verkligen inte det är okej att benämna någon till utseendet så...och absolut inte ett barn.
Barnet får ett utbrott efter ha blivit väldigt besviken och ja han går hårt åt på sina föräldrar MEN herregud han är ett barn och vi vet INGET om eventuella diagnoser, eventuella andra bakomliggande faktorer etc. Det som gör mig så förbannad är att man faktiskt dömer ut barnet pga en liten jävla videosnutt bara.

Jag skrattar bara åt videon och tycker den är helskön. Jag hade fan inte heller blitt glad för en tröja med Hello Kitty på om jag vore han;-)

Jag nämnde nåt igår i mina kommentarer också om att det är väl bra att barnen VÅGAR visa känslor hemma, att man vågar bli skrikarg osv. Det blir mina ungar också ibland men inte är de alla de där vidriga sakerna hon vräkte ur sig igår för det. När nån av oss här hemma blir sådär skrikarg så är det såklart jobbigt MEN vi är också väldigt noga med att be om förlåt när vi bråkat och talar om varje dag att vi älskar varandra. Så kanske de gör här också, men det ser inte vi. Och då är det tydligen lättare att bara häva ur sig och döma detta barnet för några få sekunder på internet liksom. Fy fan va förbannad jag blir!
Och VARFÖR skriva ut "den feta ungen i randigt" ? Det hade väl ändå räckt att skriva "barnet i randigt" eller nåt liknande...

Hon anklagade mig för att inte kunna engelska eftersom jag inte begrep det hemska i detta osv...jag kan engelska och jag förstår vartenda ord som ungen sa MEN jag dömer inte han bara för några få sekunder på nätet. Det är väl inte så jädra roligt om ens unge häver ur sig sådär men herregud...han kanske är jordens goaste unge annars men blev fruktansvärt besviken här.

Jag var dock inte ensam om att tycka samma sak!


Kommentarer
Postat av: susanne

jättebra att man ber om ursäkt hemma också, bra när brnen vågar visa känslor också , kramen.

2011-12-15 @ 09:43:18
URL: http://mittvitahemi.blogg.se/
Postat av: Marie

Ähhh vilken överdrift din kompis fick, han vart ju bara så fruktansvärt besviken och ville att förälddrarna skulle förstå det och häver bara ut sig en massa strunt, han vet ju inte vad han säger.



Alla barnen är ju i så fall oatacksamma, dessutom är han äldst och de andra som är så små säger inte samma grejer, så.



Löjligt att påpeka just om honom, sedan visst man ska inte säga så hård ord som han säger, men hade det varit någon sanning i det hade ju inte pappan fortsatt filma

2011-12-15 @ 10:40:57
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Marie

Tack goa du för raderna hos mig, glad jag blir



Tycker om in blogg med ska du veta

kramar

2011-12-15 @ 10:43:48
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Petra

Kan inte se här på jobbet. Får kika sen.



Oxå noga med att man ska säga förlåt, o säga jag älskar dig till barnen ofta. Viktigt det där.

kram

2011-12-15 @ 11:24:59
Postat av: thile

Enig med Petra. Sier alltid til min datter, jeg elsker henne, og mine barnebarn <3 V I K T I G!!



Fulgte 'samtalen' på mellom dere igår.....



<3<3<3

2011-12-15 @ 14:14:44
Postat av: Maria

Alltså...vad är det han säger "You stinking parents", eller missade jag något mer? Jag hade ju förväntat mig något riktigt opassande.



Sen får man ju vara medveten om, att barnen lär sig uttrycken från någonstans.



Njae, det där var iaf inget som upprörde mig så fasligt. Hade det varit min son så hade jag väl dock påpekat att man inte kallar sina föräldrar vad som helst, och att man ska vara tacksam när man får någonting.



Att kalla pojken fet, var ju långt mer över gränsen än hans uttryck om sina föräldrar. Sådant, får en ju att fundera på vad vederbörandes barn lär sig...så att säga..hrm.

2011-12-15 @ 15:10:15
URL: http://hecate.se
Postat av: Linda aka Javamorsan

Var det något att hetsa upp sig över. Då skulle nog denna människa inte vilja se min dotter när hon blir besviken jag kan säga.

Nu har hon autism men det syns ju inte så man kan ju undra över åsikterna som kommer runt barn som henne i allmänhet.



Jag tycker den kille var rätt skön faktiskt: I want a refund! Underbart!

2011-12-16 @ 10:35:12
URL: http://baralinda.se/wordpress
Postat av: Mia

Nä man kan inte döma efter ett litet ynka klipp, var det fler likadana på samma kille så kanske hehe Men som Maria skriver - det är ju föräldrarna som ska sätta gränser, vuxna överhuvudtaget och sen snappar de ju upp uttryck väldigt snabbt barn, de gör som vi vuxna gör ;-)



Säger man dumt ska man kunna ha en öppen dialog som du skriver, att kunna diskutera när ilska o frustration har släppt är jätteviktigt, om vi inte kan det så kan vi ju inte lära vidare till våra barn och hur svårt får inte de det då senare i livet.



Avslutar med en Happy Friday till dig o de dina, skit i de som inte orkar annat än skriva till andra hur de ska tycka ;-)

2011-12-16 @ 10:35:14
URL: http://fredthevov.blogg.se/
Postat av: thinki.se

Kan inte se videon här nu, men jag vill iaf säga att jag varit här inne och sedan vill jag önska en bra helg. Kraam.

2011-12-16 @ 18:12:56
URL: http://www.thinki.se/wp
Postat av: Annika Sundell

Inte att hetsa upp sig för tycker jag barn kan ju slänga ur sig det mesta när dom är ledsna och besvikna utan att mena det



Kram

2011-12-18 @ 00:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback