Julefrid släng dig i vägga!

Alla är så glada, allar har så mycket julefrid, alla är så jävla duktiga....WHAT THE FUCK!?!? Alltså är julen nån jävla prestationsgrej människor imellan? Det ska bakas godis, maten ska helst göras i november redan och det ska vara all jordens mat också...även fast man inte äter skiten så nog fan ska den finnas på julbordet. Och godis i mängder, den som gör mest och bäst godis vinner. Den som handlar dyrast julklappar till barnen vinner också, den som har städat mest hemma ja den vinner absolut. Alltså va fan är det här för jävla jål (jål är nog värmländska och betyder typ löjligt). Varenda jävla människa skriver på facebook och bedyrar va jävla duktiga dom är. Helst ska man ha med barnen på ALLT också...haha jag klädde granen själv här, jag bakade risbräck o knäck själv...nåde ungarna om dom kommer o stör mig liksom?! Jag har rörigt som fan hemma, jag har inte handlat alla julklappar än, jag skiter i o göra mer godis, köttbullarna gör jag samma dag och jag gör PLATTA köttbullar för de går möe fortare o steke. Vi kommer inte ha så mycket julmat i år då vi valt att äta själva och så får våra föräldrar komma sen och fika istället. I år har vi valt att faktiskt försöka stressa ner och inte va så jävla hysteriska som alla verkar vara. Herregud det blir väl julafton ändå väl? Jag fyller faktiskt år imorron med, men som vanligt så är alla så stressade och det liksom glöms bort. Gör mig inget i och för sig för jag tycker det är lite jobbigt att bli firad faktiskt. Juldagen ska jag ha fest för att jag har fyllt år och det är mest för att jag vill bjuda på min fantastiskt goda smörgåstårta. hahahaha paketen skiter jag liksom i, en kram räcker gott och väl för mig=)

nej gött fölk försök o stressa ner lite och njut av varandra istället. Låt barnen slippa få irriterade stressade föräldrar....
Jag ska iallafall försöka. Så idag ska jag handla sista julklapparna, köpa bingolotter tills imorron och sen plocka ihop här hemma. Maten handlar vi imorron och gör den på julafton=) Behöver inte stressas mer än en vanlig middag väl? Får allt i oss maten ändå=)

GOD JÄVLA JUL på er

Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha du är för skön ! Men du har rätt i mycket ! Julen borde vara som Kim sa i kyrkan idag en högtid där familjen är viktigast ! Men vi människor har gjort ett kommersielt jippo av den ! Visst köper vi julkappar till barnen men i år har vi tänkt till ! Materiella saker kan man klara sig utan ! Det är att vi har varandra som är det viktiga , har väl alltid vetat detta men det har på värsta tänkbara sätt uppdagas för oss i år . Så under granen i år kommer det vara färre presenter men glädjen att vi är en 5 barnsfamilj fortfarande är dessto större !

God jul till er ( och grattis i förskott !)

2011-12-22 @ 13:56:07
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: Einy

Håller me om denna julstress,ska ägna 32sek. imöra me o lägga lite pengar i några kuvert...........helt lagom tycker ja!!!!!

2011-12-22 @ 16:32:48
Postat av: Helén

Hahahaha... sant!

Jag har knappt pyntat, igår gjorde jag skinkan o julbrödet o det är inte för att jag måste utan för att "mammas bröd med julskinka o rödbetssallad" är mina barns tradition helt enkelt! Vill jag ha julgodis så har ICA det...

Jag skapade lite julstämning här hemma fast jag hatar denna jul - för barnens skull - men att läsa tex på fb om alla duktiga får mig att skratta o tänka "patetiskt - undra om de är så glättiga när de står där o fixar allt? undra om det inte är mer suck, pust o stön då?!"

Kram hjärtat från en ICKE stressad kvinna i Norrköping

2011-12-23 @ 09:46:53
URL: http://www.mondoblog.se/lattemorsan
Postat av: Jonas H Svensson

Haha... jag har två tomtar och en stjärna... shorts och fotbollströja på mig och dessutom barfota... inte ett jävla duktig är jag. Julgodiset har Sara bakat så den äran får jag avstå oxå, men WTF. Orkar inte!!!



Ha entrevlig kväll ochGod Jul söta lilla fina Mitha! Puss & Kram

2011-12-24 @ 16:51:15
URL: http://www.mondoblog.se/headbang
Postat av: thinki.se

Jah eller så kan man slippa arbeta till och med dagen innan julafton. Sånt röstar jag för. Man kan få betalt ändå ;o)

2011-12-25 @ 14:14:07
URL: http://www.thinki.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback